Blanketter
Här hittar du blanketter som rör ditt boende. Du måste skriva ut, fylla i och skriva under blanketterna innan du skickar dem till Strängnäs Bostads AB.
Om du inte har möjlighet att skriva ut kan du få en blankett hemsickad eller hämta en blankett på vårt kontor. Kontakta oss
Ansökan om anstånd
Denna blankett skrivs ut och inlämnas/skickas till Strängnäs Bostads AB via mail eller post.
Vi är medvetna om att coronakrisen riskerar att leda till längre handläggningstider för ersättningar från a-kassa, sjukpenning och försörjningsstöd och vill därför hjälpa till så gott vi kan. Genom att ansöka om anstånd har du möjlighet att få ditt förfallodatum på fakturan framflyttat.
Om du som hyresgäst har svårt att betala hyran är det viktigt att du gör en ansökan om anstånd i god tid.
Ansökan behöver vara oss tillhanda innan aktuell månadshyra har förfallit.
Uppsägning av bostad vid dödsfall
Denna blankett skrivs ut och inlämnas/skickas till Strängnäs Bostads AB.
Uppsägningstid för ett dödsbo är 1 kalendermånad, under förutsättning att uppsägningen är Strängnäs Bostads AB tillhanda inom en månad från det att dödsfallet inträffat. Om uppsägning med underskrifter enligt nedan inkommer senare, gäller 3 månaders uppsägning. Dödsfallsbevis med släktutredning (från Skatteverket, tel 0771-567 567) skall bifogas uppsägningen.
Samtliga dödsbodelägare eller befullmäktigat ombud ska skriva under uppsägningen. Eventuell fullmakt bifogas uppsägningen.
Uppsägning bostad vid dödsfall
Uppsägningsblankett för bostäder.
Uppsägningstiden är 3 kalendermånader från att uppsägningen ankommer till Strängnäs Bostads AB.
Blankett för uppsägning av p-plats / garage och carport. Uppsägningstiden är 3 kalendermånader från att uppsägningen ankommer Strängnäs Bostads AB.
Blankett för uppsägning av extraförråd. Uppsägningstiden står på hyresavtalet och uppsägningen skickas in till Strängnäs Bostad.
Ansökan om andrahandsuthyrning
Man måste ha tillstånd från Strängnäs Bostads AB för att hyra ut i andra hand. Denna ansökan fylls i och skickas in till oss för en bedömning. Handläggningstiden är ca 2 veckor från att ansökan kommit oss tillhanda.
Ansökan om andrahandsuthyrning
När du fått din 2:a hands ansökan godkänd av Strängnäs Bostads AB behöver du lämna in en fullmakt till oss för att din hyresgäst ska kunna göra felanmälningar etc.
Ansökningsblankett för att ansöka om ett lägenhetsbyte. Denna fylls i av båda parter och alla handlingar bifogas ansökan och skickas till Strängnäs Bostads AB för behandling. Handläggningstiden är ca 4 veckor.
Förenkla betalningar av hyran genom att anmäla Autogiro. Hyran dras från ditt konto i slutet av varje månad. Fyll i BankGiorots blankett och skicka per post till Strängnäs Bostads AB (rätt adress är förifylld på blanketten).
Beställning av nycklar eller cylinderbyte.
Den här blanketten används för att beställa en extra nyckel eller vid borttappade nycklar beställa ett cylinderbyte.
Fullmakt vid tidigare nyckelutlämning.
Om man ska låta tillträdande hyresgäster tillträda innan avtalsdatum så måste avflyttande hyresgäst fylla i denna fullmakt när man lämnar in nycklarna.